Floyd Dorrestein DTS Lopik

NaamFloyd Dorrestijn
Geboortedatum: 26 juli 2004
Functie: Autotechnicus

Hoe ben je in het autovak terechtgekomen?
“Ik rolde er eigenlijk vanzelf in. Thuis was ik altijd druk bezig met techniek in de schuur, en zo kwam het vanzelf.”

Op welk moment wist je dat je dit werk specialistisch wilde gaan doen?
“Ik had altijd al interesse in techniek. Ik vond het geweldig om alles uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten. Het gaf me zoveel plezier dat ik besloot om er mijn beroep van te maken.”

Waarom werk je bij DTS Lopik?
“Ik werk hier vanwege de enorme diversiteit aan werkzaamheden. Ik vind dat ik hier interessanter werk heb dan bij een regulier garagebedrijf. Ik wist al dat DTS Lopik voorop liep qua variatie in werk. In het verleden werkte ik op een sloperij, dus de overstap hier naartoe was behoorlijk groot. Maar eenmaal hier, vond ik het toch erg leuk, gezellig en het werk is prachtig.”

Wat vind je het leukste werk om te doen?
“Ik geniet altijd van het afwisselende en uitdagende werk. Ik vind het vooral leuk om taken op te pakken die anderen nog niet hebben gedaan of waar ze niet uitkomen, en om vervolgens de oplossing te vinden. Mijn favoriete klussen zijn de grotere mechanische projecten, zoals het verwijderen en reviseren van motoren, het vervangen van koppelingen, versnellingsbakken, distributieriemen en het demonteren van accupakketten. We krijgen vaak dit soort 

Wat is het meest bijzondere dat je ooit hebt op moeten lossen?
“Eigenlijk vind ik alles wat ik als eerste, als enige, of als een van de weinigen heb opgelost bijzonder. Het meest opmerkelijke probleem dat ik heb moeten oplossen, moet nog komen. Op dit moment staat er namelijk een auto op de parkeerplaats met een storing waar we nog geen oplossing voor hebben gevonden. Dat intrigeert me enorm, en het zou voor mij heel bijzonder zijn als ik die auto weer in goede staat kan krijgen.”

Wat is het grappigste dat je tijdens je werk hebt meegemaakt?
“We kregen eens een auto binnen die niet wilde starten. De eigenaar had er al een half jaar aan gesleuteld. We onderzochten het probleem en ontdekten dat de motor vastzat en niet meer draaide omdat er geen olie meer in zat.”