DTS Lopik wist crash data elektrische stuurbekrachtiging Volkswagen Group zonder stuurkolom te vervangen

Bij voertuigen van de Volkswagen Groep (VAG) vanaf bouwjaar 2012 met elektrische stuurbekrachtiging wordt tijdens een botsing automatisch de stuurbekrachtiging uitgeschakeld. Normaal gesproken zou in dit geval de complete stuurkolom vervangen moeten worden, maar wij hebben hier een alternatieve en veel minder kostbare oplossing voor.

Tijdens de impact wordt er informatie over de botsing (crash data) in het de stuurkolom-elektronica opgeslagen en gaat er een rood waarschuwingslampje met uitroepteken in het instrumentenpaneel branden. Als de stuurkolom-elektronica uitgelezen wordt verschijnen foutcode B200F (Crash Shut-Down Activated) en/of P1609 (Unknown Error Elaboration).

DTS Lopik wist crash data uit stuurkolom-elektronica

Foutcode B200F kan uit de stuurkolom-elektronica gewist worden, maar foutcode P1609 niet en de stuurbekrachtiging doet het nog steeds niet. Wij kunnen de stuurbekrachtiging weer werkend krijgen zonder de stuurkolom te vernieuwen door de crash data uit de stuurkolom-elektronica te verwijderen.

DTS Lopik kan de crash data in de elektrische stuurbekrachtiging van vrijwel alle Volkswagen Groep merken en modellen van Audi, Skoda, Seat, Porsche en van Polo tot Fabia, Ibiza, TT en R8 wissen. Wilt u meer weten? Neem dan contact met ons op voor meer informatie of een afspraak!

DTS Lopik wist crash data elektrische stuurbekrachtiging Volkswagen Group zonder stuurkolom te vervangen