Autospecialist DTS Lopik lost DSG 7.0 transmissie problemen op

Autospecialist DTS Lopik is specialist in onderhoud, diagnose en reparatie van DSG 7.0 transmissies en bijbehorende mechatronica. We doen dit voor particulieren en autobedrijven die daarvoor zelf niet in de gelegenheid zijn.

De DSG 7.0 met fabriekscode DQ200 of 0AM is een automatische transmissie en voornamelijk gemonteerd in het klein- en middensegment auto’s van de Volkswagen Groep zoals de Volkswagen Golf, Skoda Octavia, Seat Ibiza en Audi A3. 

Autospecialist DTS Lopik lost DSG 7.0 transmissie problemen op

Problemen Volkswagen Groep DSG transmissies

DSG is de afkorting van Direkt Schalt Getriebe (Duits) of Direct Shift Gear (Engels) en in feite een gerobotiseerde handgeschakelde versnellingsbak. In de versnellingsbak zit een dubbele koppeling met droge koppelingsplaten die worden bedient door de 

mechatronica. Nu de auto’s met deze transmissies ouder worden en meer kilometers gereden hebben, verschijnen ze steeds vaker met problemen in de werkplaats. 

De meeste problemen met DSG transmissies ontstaan tussen de 100.000 en 180.000 kilometer. De problemen manifesteren zich onder andere in een knipperend schakelindicatie lampje en/of foutmeldingen in het instrumentenpaneel, olielekkage, geluiden tijdens het schakelen, slecht en/of schokkerig overschakelen, niet meer schakelen, slecht of schokkerig wegrijden uit stilstand en in sommige gevallen een brandlucht.

Overzicht klachten DSG 7.0 Volkswagen groep:

  • Geluiden tijdens het overschakelen
  • Met een klap inschakelen.
  • Slecht / schokkerig overschakelen
  • Niet meer schakelen
  • Slecht / schokkerig wegrijden uit stilstand
  • Foutmeldingen in instrumentenpaneel
  • Olielekkage
  • Brandlucht

Na diagnose blijkt in veel gevallen dat er kortsluiting in de regeleenheid van de transmissie is opgetreden, een zekering is doorgebrand, de elektronica van de transmissie is uitgevallen of dat er lekkage in de hydraulica opgetreden is. Als de elektronica van een auto met (één of meerdere van) bovengenoemde klachten met testapparatuur uitgelezen wordt, constateren we meestal één of meerdere van de onderstaande foutcodes. 

  • P117C tolerantiegrens koppelingsplaat bereikt
  • P1899/006297 Koppeling 2 beperkte werking
  • P1895 – Pressure drop
  • P17BF – Internal leak, Hydraulic pump system overload protection
  • P189C/006300 – Function restriction due insufficient pressure build-up
  • P0841/17225 – Transmission fluid pressure sensor/switch
  • P1604/005636 – Internal control module: output driver ic error
  • P0562/6946/001378 – System voltage too low
  • P2711/010001/19143 – Unexpected implausible gear disengagement

Oorzaken Volkswagen Groep DSG problemen

Na demontage van de transmissie blijkt vrijwel altijd dat de problemen veroorzaakt worden door versleten koppelingsplaten of door een probleem met de mechatronica. Om de koppelingsplaten te kunnen vervangen moet de transmissie gedemonteerd worden. De nieuwe koppelingsplaten moeten vervolgens met speciaal gereedschap gemonteerd afgesteld worden. 

Nadat de koppelingsplaten vernieuwd zijn, moet de versnellingsbak opnieuw ingeleerd worden. De elektronica wordt hierbij vanzelfsprekend altijd voorzien van de meest actuele software. De DSG 7.0 automatische transmissie is gemonteerd in onderstaande automerken en modellen.

DTS Lopik werkt altijd volgens de voorschriften van de autofabrikant, gebruikt onderdelen van gerenommeerde leveranciers en geeft 1 jaar garantie op de reparatie en onderdelen. DTS Lopik kan alle voorkomende werkzaamheden aan de DSG transmissie uitvoeren.   

  • DSG transmissie-systemen diagnose stellen
  • Defecte DSG computer (mechatronica) vervangen
  • Defecte / versleten DSG koppelingsplaten vervangen
  • DSG reparen
  • DSG uitgelopen lagers vervangen en modificeren
  • DSG software updaten
  • DSG Olie verversen
  • DSG mechatronica deelrevisie op drukfouten

In deze auto’s zit een DSG 7.0 transmissie

Audi A1 2008-2011 1.4l 1.6l 7 Speed
Audi A1 (8X) with 7-speed dual clutch gearbox Model Years 2011-2016
Audi A3 (8P, 8V) with 7-speed dual clutch gearbox Model Years 2008-2016
Audi Q3 2011 1.4l 1.6l 1.8l 7 speed
Audi TT (8J) with 7-speed dual clutch gearbox Model Years 2012-2016
SEAT Altea / XL 2009-2011 1.6l 1.8l 7 speed
SEAT Ibiza 2009-2011 1.2l 1.4l 1.6l 7 speed
SEAT Leon 2007-2011 1.8l 7 speed
Skoda Fabia 2010- 2011 2013-2015 7 speed
Skoda Model 2011 1.4l 1.6l 7 speed
Skoda Octavia Model Years 2009-2015 7 speed
Skoda Superb Model Years 2008-2015 7 speed
Skoda Rapid Model Years 2014-2015 7 speed
Skoda Roomster Model Years 2013-2014 7 speed
Skoda Yeti Model Years 2013-2015 7 speed
Volkswagen Beetle / convertible Model Years 2011-2015 7 speed
Volkswagen Bora 2010-2011 1.4l 1.6l 7 speed
Volkswagen Caddy Model Years 2010-2015 7 speed
Volkswagen Golf / Golf Plus Model Years 2007-2015 7 speed
Volkswagen Jetta / Jetta Wagon Model Years 2008-2015 7 speed
Volkswagen Lavida 2010-2011 1.4l 1.6l 7 speed
Volkswagen Passat Model Years 2008-2015 7 speed
Volkswagen Polo Model Years 2007-2015 7 speed
Volkswagen Sagitar 2009-2011 1.4l 7 speed
Volkswagen Scirocco 2008-2011 1.4l 7 speed
Volkswagen Sharan 2010-2011 1.4l 7 speed
Volkswagen Tiguan 2011 1.8l 7 speed
Volkswagen Touran 2010-2011 1.4l 1.6l 1.8l 7 speed

Indien u na het lezen van dit artikel aanvullende vragen of opmerkingen heeft, of een reparatie-afspraak wilt maken, dan kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen. 

Autospecialist DTS Lopik lost DSG 7.0 transmissie problemen op